Lees beoordelingen van Dollar Rent a Car en vergelijk de prijzen met andere verhuurders
#74 beoordeeld van 304 verhuurbedrijven
Deze autoverhuurder begon in Los Angeles, in 1965, onder de naam Dollar A Day Rent A Car. Dat geeft al aan dat vanaf het prille begin dit merk zich richtte op de goedkope verhuur van auto’s. Die eerste auto’s waren dan ook geen relatief luxe Amerikaanse wagens, maar Volkswagen Kevers. Binnen een jaar waren er vijf vestigingen van Dollar in Los Angeles, al snel gevolgd door franchises in de rest van de Verenigde Staten.
In 1990 werd het bedrijf opgekocht door autofabrikant Chrysler, die het merk Dollar samenvoegde met zijn al bestaande autoverhuurlocaties. Chrysler nam later ook het merk Thrifty over en hoewel beide merken los van elkaar bleven bestaan, werkten ze – om kosten te drukken – samen in de Dollar Thrifty Automotive Group.
Die groep werd vervolgens in 2012 overgenomen door Hertz, die daarmee een sterkere positie verwierf in de markt voor goedkope huurauto’s.Met de overname door Hertz is het aantal locaties sterk uitgebreid. Dollar heeft zo’n 4000 verhuurlocaties, verspreid over meer dan 100 landen. Hoewel Dollar en Thrifty nog steeds opereren als twee aparte merken, delen ze vaak wel een kantoor en soms zelfs ook met moedermaatschappij Hertz.
Dollar en Thrifty waren in het verleden eigendom van de Chrysler Corporation en lange tijd bestond het wagenpark dan ook vooral uit producten van die autofabrikant (naast Chrysler onder meer Dodge en Jeep). Met de verkoop aan Hertz was dat verleden tijd, de merken bieden nu ook auto’s aan van Ford, General Motors, Nissan, Toyota, Hyundai en Kia.
Deze autoverhuurder richt zich vooral op mensen die voor een weekendje weg of een vakantie een auto willen huren en daar niet te veel geld voor willen betalen. Dollar zit dus in het goedkopere segment voor autohuur. Over het algemeen krijgt dit merk goede waarderingen voor de staat van de auto, maar de klantenservice laat weleens te wensen over. Daarbij moet je wel bedenken dat ervaringen meer te maken hebben met de specifieke locatie, de stemming van de werknemer (en ook je eigen humeur!) dan de merknaam op het bord.